Elvstoft

En blogg om mig och mina äventyr

Jul

Publicerad 2014-12-27 14:00:38 i Familj, Vardagslivet,

Nu är julen över. Jag fick en vit jul! Jag är helt överlycklig. Det där med att fira jul utan snö är värdelöst. Det skiljde cirka 7 grader mellan staden jag bor i och staden där mina föräldrar bor. Det innebar att jag blev gladare och gladare för varje mil närmare mina föräldrar jag kom. Det fanns nämligen ingen snö alls där jag bor. Hos mina föräldrar däremot fanns det snö. Inte massor, men det fanns snö. Julen spenderades med hela familjen och det känns som en lyckad jul. Barnen var överlycklig och det är huvudsaken.  Och idag när jag åkte hem till mig så visade det sig att vi fått snö här också. Det känns lovande inför nyåret. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela