Elvstoft

En blogg om mig och mina äventyr

Äntligen helg

Publicerad 2015-01-16 13:48:22 i Vardagslivet,

Jag älskar mitt jobb, det gör jag verkligen, men det är så skönt med helg! Idag stannade jag till och med kvar 30 minuter efter att jag hade slutat. Så att jag älskar mitt jobb det är det ingen tvekan om. Däremot är det skönt att få lite ledigt ibland. Men det är det ju med alla jobb. 

Planer för helgen - inga alls. Jag har inte en enda plan för helgen och det är så underbart. Jag kan göra precis vad som faller mig in utan att behöva känna att jag har en massa måsten. Så om jag vill vila hela helgen så gör jag det. Och om jag skulle vilja träna hela helgen, ja men då gör jag det. Jag kan göra precis vad jag vill. Underbart. Jag hatar att boka upp helgen. Kanske kan det ha att göra med att jag ibland behöver lite egentid. Det kan vara skönt med lite tid för sig själv. Nu kan man ju tycka att jag alltid har egentid eftersom jag bor själv, men det är inte riktigt samma sak. Att komma hem från jobbet, laga mat, träna och sova - det ger inte riktigt utrymme för den där egentiden. Den tycker jag helgerna är till för. Att skämma bort sig själv. Ta ett fotbad (vilket aldrig hänt), applicera en ansiktsmask, läsa en bok, ta ett bad eller bara må, ja det är sånt man kan göra på sin egentid. Sånt hinner man kanske inte riktigt med på vardagarna. Åh vad jag önskar jag hade ett badkar igen... 

Kommentarer

Postat av: MartinaOlsson

Publicerad 2015-01-16 19:24:07

hej! allt bra? :)

Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag

Publicerad 2015-01-16 20:32:47

Har du fått någon ny tid för intervju än? :)

sv: Ja, det är kul att det äntligen händer lite efter att det stått still i en månad ungefär :)

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Publicerad 2015-01-16 22:12:11

Åh vad härligt att du trivs på ditt jobb! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela