Elvstoft

En blogg om mig och mina äventyr

Träning

Publicerad 2015-01-17 12:43:48 i Vardagslivet,

Dagens träning är avklarad - indoor walking. Jag tycker att det är så skönt att få komma iväg och träna. Eller egentligen är det inte särskilt skönt att komma iväg, det är skönt när det är avklarat. Älskar känslan efteråt. Jag började träna på Friskis och Svettis i september och sen då har jag börjat få en rutin på träningen. Det blir lättare och lättare. Något som är säkert är i alla fall att det lönar sig att betala på ett träningskort. Jag bokade mig på IW (indoor walking) igår och hamnade då på reservlistan, plats 8. Jag tänkte att chansen inte skulle vara så stor att jag skulle få en plats med tanke på att det enbart finns 9 platser, men tänk, jag fick en plats. Kanske kan det bero på att det är lördag och folk inte orkar träna lördagförmiddag. Bra för mig, för då fick jag en plats. Jag brukar sitta och vänta på att klockan ska slå 20 (det är då de släpper alla platser för två dagar framåt) bara för att kunna boka ett pass, men ibland glömmer man bort sig. Det är ju inte alltid man har tid att sitta och vänta på att platserna ska släppas. En del andra gruppaktiviteter är det lättare att få plats på, men det är inte alltid jag känner för att gå på dem. Sen finns det även drop-in pass, men då är det oftast väldigt många människor (upp till 128 ibland) och så kul är det inte att träna tillsammans med andra. Haha, jag föredrar mindre gruppaktivteter. Jag är bara glad att jag kommer iväg på gruppträning. Att jag själv skulle stå och träna hemma, ja det fungerar ett par gånger men det är betydligt lättare att ge upp. Jag får helt enkelt tacka för att gruppträning finns. Även om det är med många människor. Ingen har ju tid att fokusera på mig i alla fall, eftersom man har så fullt upp med sitt egna. Jag föredrar träning som step, aerobics och IW. Vad föredrar ni när ni tränar?

Kommentarer

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Publicerad 2015-01-17 14:06:49

Härligt att du kommit igång med träningen! Själv gillar jag att gå på friskis cirkelgympass då det är en perfekt blandning mellan styrka och kondition för hela kroppen och sedan brukar jag köra några egna pass i gymmet med fokus på en viss muskelgrupp :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela